Dzīvojot izteiktā tehnoloģiju laikmetā, ir muļķīgi to neizmantot jebkāda stila profesionālajā darba sfērā. Jebkurš uzņēmējs būtu ieinteresēts tajā, lai viņa ražotā vai pārdotā prece vai arī pakalpojums, sasniegtu pēc iespējas apjomīgāku pastāvīgo pircēju loku. Lai to būtu iespējams veiksmīgāk nodrošināt, bieži vien opcija krīt par labu dažādu reklāmas un sabiedrisko attiecību uzņēmumu pakalpojumiem. Reklāmas un pr aģentūras Latvijā nodrošina lielu pakalpojumu klāstu, lai apmierināts būtu ik viens klients. Reklāmas un pr stratēģijas un būtiska sastāvdaļa kļūst dažāda veida mārketinga programmatūras un datu bāzes ar pircēju sniegto informāciju par sevi un saviem paradumiem.
Datorizētais mārketings Latvijā.
Reklāmas un sabiedrisko attiecību pakalpojumi iedalās vairākās grupās, lai veiksmīgāk pildītu savu funkciju kā arī būtu opcija saprast, kas klientam ir vispiemērotākais pakalpojumu veids. Digitalizācijas laikmets ļauj savus uzņēmuma klientus uzrunāt tieši. SMS mārketings un arī mobilais mārketings tam ir pozitīvi piemēri. Bieži tas izpaužās tādā veidā – klientam tiek izsūtīta aktuālākā informācija sms veidā ar aktīvo saiti vai arī aicinājumu apmeklēt kādu interneta interneta vietni, lai uzzinātu vairāk datu. Vispopulārākais ir e-pasta mārketings, kad tiek izsūtītas e-pasta vēstules ne tikai ar reklāmām kā arī aktualitātēm, bet pircējiem kļūst iespējams abonēt regulāru, jaunāko ziņu iesūtīšanu e- vēstuļu kastītē. 2018. gada maijā stājās spēkā jaunākie datu aizsardzības regulas grozījumi, kas lielā mērā ietekmēja digitālā reklāmas un sabiedrisko attiecību funkcijas visā pasaulē. GDPR noteica jaunus nosacījumus uzņēmuma klientu informācijas vākšanā un apstrādē, kas īpaši atsaucās uz vairākām lojalitātes programmām. Datu bāzes programmas, kas satur dažāda veida pircēja informāciju ir īpaši nozīmīgas veiksmīgas reklāmas un pr stratēģijas radīšanā.
Lojalitāšu programmu reklāmas veidi.
Vēl viena liela mārketinga rīku grupa ir dažāda veida lojalitātes programmas. Šāda veida programmas izmanto visā pasaulē, lai pircējiem veiksmīgāk piedāvātu interesējošosos pakalpojumus vai preces un arī personalizētu citus piedāvājumus. To, ka šāda tipa reklāmas un sabiedrisko attiecību līdzeklis darbojas, varam redzēt paskatoties savos makos un redzot lielo atlaižu kartiņu klāstu, kurā katrā ir noteiktas iespējas – viena piedāvā uzkrājumu, viena konstatntu atlaidi utt. Lojalitātes programmu darbs balstās uz klientam personalizētu piedāvājumu izstrādi, tādējādi GDPR jaunie noteikumi paredz, ka nepieciešamo informāciju, ko tirgotājs saņem, nosaka pats klients.
Reklāmas un sabiedrisko attiecību komunikācija ar klientu kļūst izteikti svarīga, neatkarīgi no tā vai runa ir par sociālo tīklu vadīšanu, reklāmu izstrādi vai tirgus stāvokļa izpēti – profesionāla pieeja saziņai ar esošajiem un topošajiem pircējiem ir ārkārtīgi liela nozīme veiksmīga biznesa būvēšanai un uzturēšanai. Informācijas aizsardzības regula ietekmē robežas, kuru ietvaros vairāki reklāmas un pr rīki drīkst strādāt ar uzņēmumam nodoto pastāvīgo pircēju informāciju, tādēļ nav jābaidās par mēstuļu sūtīšanu epastā vai arī uzbāzīgiem telefona zvaniem un arī pircēju aptaujām. Mārketings ir vidusceļš starp esošo un potenciālo klientu un uzņēmēju, un veiksmīga mārketinga firmas izraudzīšanās ir ceļš uz panākumiem.